in Sekcja podsumowanie

Formaty podsumowań – przykłady

Formaty podsumowań są różne i pełnią bardzo ważną funkcję. Sekcję „Podsumowanie kwalifikacji” umieszczamy na samej górze strony. Jest ona bardzo ważna, gdyż zazwyczaj właśnie tam pada na początku wzrok osoby przeglądającej nasze CV.

To ciekawe, że np. w Stanach prawie we wszystkich CV umieszczana jest podsumowanie, a u nas prawie nigdy. Ale u nas bardzo mało osób wie, jak napisać dobry życiorys. Poniżej przykłady formatów tej ważnej sekcji oraz wskazówki, co w niej umieścić.

Oczywiście treść posumowanie dopasowujemy do stanowiska o które się staramy, czyli dla różnych grup stanowisk mamy różne CV i różne podsumowania.

Co zawiera „Podsumownie”?

  • Doświadczenie (płatne i niepłatne) w stosowaniu odpowiednich umiejętności
  • Edukacja, kursy i treningi w danym obszarze
  • Największe osiągnięcie odnoszące się do celu zawodowego
  • Kluczowe umiejętności, talenty lub wiedza nawiązująca do celu zawodowego
  • Opis twojej postawy w pracy lub np. sposobu współpracy z ludźmi, który się wyda atrakcyjny dla pracodawcy

Przykład 1

Summary1

To jest przykład w którym na górze występują „Key words”, a zasadniczą część tworzą trzy rozwinięte punkty. Zwróćcie uwagę na zastosowanie liczb, które uwiarygadniają kandydata oraz sprawiają, że tekst jest ciekawszy dla oka.

Przykład 2

Summary2

W tym przykładzie jest „cel zawodowy” oraz podsumowanie, które wspiera ten cel. Podsumowanie tworzą punkty, ale nie są tak rozwinięte, jak w przykładzie 1.

Przykład 3

Summary3

To jest ciekawy przykład. Na górze nie ma celu zawodowego, ale wskazane jest stanowisko, które podsumowuje karierę kandydata, następnie kilka słów kluczowych, a potem podsumowanie w postaci kilku linijek tekstu. Na samym dole kolejna grupa słów kluczowych, które również łatwo przyciągają uwagę. Zawierają one hasła, które wskazują na obszary ekspertyzy kandydata.

Przykład 4

Summary4

Właściwie ten przykład nie wymaga długiego komentarza. Wszystko jest jasne. Podsumowanie stanowi blok tekstu, zastosowano też liczby.

Przykład 5

Summary5

Przykład podobny do wcześniejszego. Zamiast celu zawodowego, użyto nazwy stanowiska.

Jaki format stosować?

Na to pytanie nie ma jedynej właściwej odpowiedzi. Format podsumowania zależy od reszty układu treści w naszym dokumencie. Ja, jeśli mogę, to staram się formatować podsumowanie w punktach, choć czasem format np. z przykładu nr 3 rónież dobrze działał.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  1. Cel zawodowy to inaczej cel, ktory chce Pan osiagnac wysylajac swoje dokumenty i raczej sie go stosuje, gdy wysyla Pan cv ze swojej inicjatywy, a nie w odpowiedzi na ogloszenie (wowczas cel jest oczywisty). Przykladowe cele:
    – Kierownik Sprzedaży w branży motoryzacyjnej
    – Manager IT
    – Dyrektor Marketingu itp.

    Czasem zamiast cel stosuje sie sam naglowek wskazujacy na i podsumowujacy nasze doswiadczenie tzn.
    – Doświadczony Przedstawiciel Handlowy
    – Specjalista ds. Infrastruktury itp.
    W tym podejściu sam naglowek umieszczony na gorze CV szybko pokazuje, co mamy do zaoferowania i jakie stanowiska nas interesuja.

    Pozdrawiam!

    View Comment
  2. To jeszcze takie sprostowanie mam do „Cel zawodowy”
    Co powinienem tam umieścić?
    Czy ma to być stanowisko na które kandyduje, czy mój cel który chciałbym osiągnąć np: będąc handlowcem chciałbym „zostać managerem”, „zarobić 5mln zł w ciągu 2 lat” 🙂
    Czy jest ważna forma (bezosobowa, osobowa) ?

    Może jakieś przykłady.

    View Comment
  3. Zdecydowanie tak! W podsumowaniu wskazujesz wówczas na swoje umiejętności i wiedzę, które pozwolą Ci dobrze pracować na tym stanowisku.
    Sprawdź też artykuł:

    Pozdrawiam!

    View Comment
  4. Czy owo slynne „podsumowanie” moze umiescic takze absolwent studiow bez doswiadczenia??? Wymieniajc jedynie umiejetnosci itd itp (dopasowane np do wymagan ogloszenia)

    View Comment